INTRODUCCIÓ
Aqui teniu el meu projecte final, una jclic pels més petits. He escollit aquest recurs ja que penso que és molt útil pels més petits ja que permet posar-li colors, sons i imatges i això fa que el nen es motivi i sobretot que presti més atenció a l'activitat que està realitzant. A més la jclic, en la meva opinió, és una eina molt dinàmica i que permet a l'alumne fer diferents activitats, des de trencaclosques fins a sopes de lletres i per tant, tanta varietat d'activitats fa que l'alumne no es distregui i no s'aburreixi. A més he escollit aquesta eina ja que permet apropar als més petits al món de les TIC i que mica en mica vagin aprenent a manejar-les.
Concretament, la meva jclic està pensada per a nens d'infantil entre P-4 i P-5 i està basada en els ocells. Amb aquesta jclic el que em proposo és que els nens coneguin una mica més aquest animal: que menjen, com canten, les parts del cos... i d'aquesta manera fer que els nens coneguin una mica més el seu entorn, ja que a aquesta edat és important que ho facin per a tenir un correcte desenvolupament.
COM ES CREA UN PROJECTE JCLIC?
Per crear aquest recurs és bastant senzill, el primer que hem de fer és entrar a la pagina principal de jclic i des de allà descarregar el programa JAuthor que és el que ens permet crear i editar el nostre projecte. Quan ja tenim el programa l'únic que hem de fer és buscar un tema i buscar imatges i sons per a poder crear les diferents activitats.
ACTIVITATS DEL MEU PROJECTE:
Les activitats que he creat es poden utilitzar com a introducció a l'explicació de l'animal o com a complement a l'explicació.
PORTADA : Es presenta el tema i el nen té l'opció de clicar a la foto i escoltar el cant d'un ocell.
ACTIVITAT 1: La primera activitat és un trencaclosques que serveix per a que el nen s'endinsi i s'acostumi a l'aplicació, a més el trencaclosques permet treballar diferents habilitats com la oculo-manual i la distribució de l'espai.
ACTIVITAT 2: La segona activitat consisteix en fer parelles de diferents fotografies d'ocells. Amb aquesta activitat treballem la memòria dels nens i a la vegada aquests veuen diferents tipus d'ocells.
ACTIVITAT 3: La tercera activitat és simplement d'dentificació i serverix per a veure si el nen sap distingir l'ocell entre altres animals.
ACTIVITAT 4: És una activitat d'exploració i permet al nen clicar en les diferents parts del cos de l'ocell i veure con es diuen. Amb aquesta activitat aconseguirem que el nen sàpiga on estan les parts del cos i com s'escriuen.
ACTIVITAT 5: És una activitat d'assosiació i li permet al nen associar les parts del cos de l'ocell amb la funció que té.
ACTIVITAT 6: És una sopa de lletres on el nen ha de trobar les parts del cos que s'han mostrat prèviament.
ACTIVITAT 7 : És una altra activitat d'identificació on el nen aprendra que menjen els ocells.
ACTIVITAT 8: És un altre trencaclosques que utilitzo per a finalitzar el jclic.
QUINES CONCLUSIONS HE EXTRET?
Gràcies a aquest projecte he pogut extreure diferents conclusions. En primer lloc, fer aquest projecte m'ha agradat molt i a més m'ha permès aprendre a fer i a manejar una eina que hem serà molt útil en la meva futura professió de mestra.
I, en segon lloc, he vist i he comprès la utilitat que té aquesta eina, ja que podem treballar un mateix tema amb una gran varietat d'activitats d'una manera fàcil i atractiva tant pel mestre com per l'alumne. A més és una eina que està molt bé per a que els més petits puguin anant desenvolupant les diferents habilitats relacionades amb les TIC d'una manera divertida per a ells.
0 comentarios:
Publicar un comentario