BENVINGUTS A EDUCACIÓ URV!!


Bloc creat per a explicar alguns dels recursos electrònics que es poden utilitzar en l'educació dels més petis, ja que com sabeu les noves tecnologies s'estan implantant dins l'educació i és interessant poder coneixer diferents maneres d'educar.



Espero que us agradi i que disfruteu del bloc!



miércoles, 5 de mayo de 2010

Parts de la caza del tesoro


Aqui us deixo l'enllaç d'una imatge on podeu veure les parts en forma d'esquema:
http://sinergiacreativa.files.wordpress.com/2008/04/caza-del-tesoro.jpg


1. Introducció: És on es dóna a l'alumne la informació inicial de l'activitat que haurà de realitzar, descriure'm la tasca i donarem les instruccions per a portar a terme l'activitat. En aquesta part és on haurem de motivar a l'alumne i fer que l'alumne tingui interés i sigui divertida i atractiva.

2. Preguntes: Farem un llistat numerat de les preguntes que han de contestar els alumnes. Les preguntes poden ser:

- Preguntes directes: Aquestes preguntes s'utilitzen per als més petits. Per a formular-les hauríem de copiar i enganxar frases exactes que contene la informació rellevant que volem que els nens trobin i després transformar-les en preguntes directes

- Preguntes que impliquin activitats més complexes, estan pensades per a nens més grans. En aquest cas formularem preguntes que impliquin activitas que estiguin relacionades per exemple amb la lectura comprensiva, organització de la informació, comparació, etc. Si plantejem petites activitats han de poder realitzarse amb rapidesa com per exemple: llegir un mapa, fer un càlcul. Les preguntes poden ser d'anàlisi, solució de problemes o pressa de decisions.

3. Recursos: Consisteixen en una llista de llocs web que el mestre posa per a ajudar a l'alumne a respondre les preguntes o a relitzar les activitats. Aquest estan seleccionats prèviament com he dit abans pel mestre i d'aquesta manera l'alumne sabrà que és el que ha de buscar exactament.

4. Avaluació o Conclusió: En aquest apartat es tracta de fer una descripció clara de que i com s'evaluarà l'après. La manera més senzilla de fer l'avaluació és en funció de la qualitat i dels encerts dels alumnes.També és interessant establir alguns indicadors de la qualitat del procés com per exemple: el grau d'elaboració de les estratègies de recerca, originalitat, el treball en equip, el maneig de la tecnologia, etc. Es recomana corregir la "caza" conjuntament ja que així donem l'oportunitat, als alumnes que no han trobat la resposta o estan poc elaborades, de que les puguin tornar a fer amb l'ajuda del mestre.

5. Crèdits: En aquest apartat es tracta de fer un llistat de les fonts que s'hagin utilitzat en la "caza". Poden ser imatges, videos, sons, etc.



0 comentarios:

Publicar un comentario